Kuidas tellida kodulehe tegemine?

Kas tahad alustada oma ettevõttega ning saada internetis tegijaks? Unistad uuest kodulehest, sest praegune koduleht on vana ja ei too juurde uusi kliente? Turg on kodulehe tegijaid täis ja ei tea keda valida?

Tänapäeva digitaalses maailmas on koduleht kliendi esimene kokkupuude sinu ettevõttega. Toetudes oma pikale kogemusele toome välja kõige olulisema, mida pead kodulehe tellimisel teadma.

Digiturunduse konsultant Vallo Põldaru

Autor: Vallo Põldaru
Uuendatud 01.04.2021

Olen kodulehtede tegemisega seotud olnud alates 2013. aastast. Olen olnud nii majasisene veebiarendaja, vabakutseline, kui osa kahe digiagentuuri algusloost. Kuna aeg on piiratud vahend on hoopis parim võimalus aitamiseks oma teadmisi sinuga, armas lugeja, jagada. Olen sinu jaoks olemas, kui sul tekib küsimusi või vajad abi näiteks teenusepakkuja valikuga.

Lühidalt öeldes teeb iga esmane kodulehe tellija läbi järgmised sammud:
  1. Soovib kuludelt kokku hoida ning proovib ise midagi keskkondades nagu WIX või VOOG meisterdada. Jääb hätta.
  2. Võtab ühendust tuttavaga või leiab mõnest Facebooki grupist paarisaja euro eest tegija. Hilisemad probleemid garanteeritud.
  3. Katkine koduleht seisab paar aastat kuni lõpuks on teadlikkus ja rahakott kasvanud ning on võimalik tellida korralik veebilahendus. Koduleht toob soovitud tulemused ja töötab isegi hoolduseta.

Tegelikult on võimalik seda olukorda vältida ja kohe leida parim kesktee nii, et tulemus oleks võimalikult kvaliteetne kuid samas ka kiire ja odav. Järgnevalt toon välja põhilise, mida kodulehe tellija peab teadma enne esimese hinnapakkumise küsimist.

Kas koduleht on tänapäeval oluline?

Tänapäeva digitaalses maailmas on koduleht kliendi esimene kokkupuude sinu ettevõttega. Seetõttu on kõige olulisem investeering, mida saad oma ettevõtta jaoks teha.

93% internetiliiklusest saab alguse internetiotsingust. 63% otsivad internetist infot enne ostu sooritamist.

97% eestlastest kasutab internetti. 88% kasutab internetti iga päev.

Internet on turunduskanalina 2,5 korda efektiivsem kui televisoon ja 4x efektiivsem kui trükimeedia.

Mida sisaldab hea kodulehe teenus?

Kuna kodulehe tegijaid leidub seinast seina on oluline tähele panna teenust, mida ta pakub. Veenduda tema oskustes ja paketis juba enne, kui lepingu sõlmimiseks läheb. Väga vähe vabakutselisi pakub täisteenust hea raha eest ning pigem saab paarisaja euroga kiire valmislahenduse ning muule pole aega selle raha eest mõelda.

Agentuurid ja kallimad hinnapakkumised ei müü lihtsalt õhku, vaid lisaväärtust. Olen korduvalt saanud tunnustust selle eest, et mõtlen kliendiga kaasa ja ei jäta teda üksi. Vahest tuleb ka aastake hiljem mõni hea mõte või strateegia pähe, kuidas just tema ettevõtte kommunikatsiooni, igapäevatööd või digiturundust arendada või lihtsustada.

Siin on mõned näited omadustest, mis hea kodulehe tegija või tema tööga võiksid kaasneda.

Töövõtja pakub

Esmane analüüs

Alati tuleb alustada strateegiast ja arvesse võtta tegevusvaldkonda, sihtgruppi, soovitud tulemust, märksõnu, konkurente jm. Kui keegi seda ei analüüsi ega teadvusta on kõik huupi lahmimine.

Esmane juhendamine

Lisaks kodulehele võib abi vaja minna palju muuga. Näiteks ettevõtte logo, domeen, veebimajutus, e-mailide postkastid ja sotsiaalmeedia loomine. Siit saad tasuta veebimajutuse 6 kuuks.

Abi sisu koostamisel

Tuleb kokku leppida, kes paneb kokku sisu – pildid ja tekstid. Kui seda teeb klient, siis tegija võiks vähemalt üldised soovitused anda. Klient ei pea ega pruugi esmakordsel tellimisel kõike teada.

Klienditugi ja konsultatsioon

Nii töö käigus kui tulevikus võiksid saada oma küsimustele vastused ja abi olukordade või ideede lahendamiseks. Töö lõppedes võib tegemist olla ka juba tasulise teenuse ja konsultatsiooniga.

Garantii ( tavaliselt 3-6 kuud)

Reageeritakse koheselt kui lehega midagi juhtub ja kui viga on kodulehe tegija poolne tehakse tasuta korda tehtud kõik sellised vead ja tõrked. Vastasel juhul on tihti tegemist katkise tulemusega.

Töövõtja tagab

Mobiilisõbralik

Koduleht peab olema kasutatav igas seadmes: ka nutitelefonide ja tahvelarvutitega. Enamus kodulehe külastusi tuleb tänapäeval läbi mobiili ning sealne kasutusmugavus on prioriteet nr 1.

Leitav otsingumootoritest (SEO)

Kasvõi algeliselt võiks kodulehe optimeerimine tehtud olla saamaks esmaseid tulemusi Google otsingutulemuste hulgas. Enim tähelepanu vajavad artiklid, teenused ja tootekategooriad.

Turunduslik lähenemine

Kui koduleht ei too tulemusi on lihtsam sotsiaalmeedias reklaami teha. Tegija võiks kursis olla vähemalt põhiliste standarditega (UX, UI, CRO) loomaks eeldused klientide püüdmiseks.

Testitud töökindlus

Teenusepakkuja veendub, et arvuti- ja mobiilivaated, lingid ja tekstid, töötaks nii, nagu peab. Kui ei testita ei taheta ka garantiid pakkuda ja tegemist ongi pooliku lõpplahendusega.

Kodulehe haldus

Seda saab pakkuda nii klienditoe osana kui paketipõhise teenusena. Nii on kindel, et koduleht on töökorras ja uuendatud ning vajadusel saab abi ka sisu ja turundustegevustega.

Kodulehe valmistaja valimine

Oled suur või väike, uus tulija või vana tegija – teenusepakkuja peab suutma kohanduda. Selleks on ka võimalus näiteks valida vabakutselise või agentuuri puhul – nende tüüpiline klient on erinev. Kodulehe tegemisel tuleb arvestada just sinu vajaduste ja eelarvega. Kuid mis peamine – sinu kliendiga.

Prioriteedid, mida jälgida teenusepakkuja valikul:
  1. Keskendumine ettevõtte kliendile. Sul võib olla oma nägemus ja plaan, kuid kui see ei kõneta analüüsi valguses sinu klienti peaks kogenud kodulehe tegija olema võimeline sind ümber veenma või viisakalt teenuse osutamisest keelduma.
  2. Kohandumine – kui soovid head hinda, kvaliteeti, kodulehe kiirust ja optimeeritust või pead padjale pannes teadmist, et koduleht on heades kätes  – kodulehe pakkuja kohandub täpselt sinu võimaluste ja soovide järgi.
  3. Teenusepakkuja kogemus – digiturunduses on palju harusid ja valdkondi. Täislahendust võivad pakkuda kõik, kuid igaühel on oma leivanumber, milles ta hea on. Sama kehtib ka hinna-kvaliteeti-kiiruse suhte osas. Tavaliselt on portfoolio ja tehtud tööd hea võimalus näha, millele kodulehe tegija keskendub või mis vähemalt hästi välja tuleb.
  4. Kodulehe ja selle tegija omadused – kas eelpool mainitud valdkonnad on tagatud või on kuskil mõni ohumärk? Kas nende tehtud tööd on nutiseadme sõbralikud ja optimeeritud? Kas ehk leiad internetist mõne hinnangu –  negatiivse või positiivse.
  5. Kokkulepetest kinni pidamine – Erienvad lubadused ja kuupäevad tasub meelde jätta. Ka töö käigus kerkivad probleemid võivad olla ohu märgiks ja mõnikord on targem koostöö ka siis lõpetada. Tavaliselt on töö valmimise aeg olenevalt kodulehe mahust mõni nädal kuni kaks kuud. Suured ja pidevas muutumises olevad projektid võtavad aga aastaid.
Vajad abi otsustamise, analüüsi või millegi muuga? Kirjuta mulle

Veebilehe tegemise protsess

Kuigi iga töö ja protsess võivad olla erinevad on siiski tavapärased sammud, mida on hea juba ette teada ja neid arvesse võtta. Koostöö sõltub väga palju ka teenusepakkujast ja tema kliendist. Igal ettevõttel on oma protsessid ja loogika ning samuti on iga inimene erinev. Internetis on kuulus naljapilt sellest, kuidas hinnad muutuvad sõltuvalt kliendi kaasatusest. Ehk kui eeltöö on tehtud ja sa lased mul oma tööd teha tuleb tulemus kindlasti hea ja mõistlikku hinnaga. Samas kui klient on kontrolliv ja pidevalt ajab oma rida siis kliendihalduri või arendaja töötunnid saavad varsti täis ning selle võrra tuleb juurde maksta või kehvema tulemusega lõpetada.

Tavaliselt näeb protsess välja selline:

1

Koostöö algus

kohtumine / tutvumine / unistused / rõõmud ja mured / sihtgrupp / eelarve / ajakava /
2

Analüüs ja planeerimine

audit / statistika / uuringud / konkurendid / märksõnad / küsitlused / analüüs / strateegia / klienditeekond /
3

Kodulehe tegemine

disain / prototüüp / kasutajaliides (UI) / kasutajakogemus (UX) / sisu / veebiarendus / koduleht / e-pood / SEO /
4

Töö üleandmine

testimine / koolitamine / avalikustamine / edasine koostöö / turundus / garantii / hooldus /

Kodulehe tegemise hind

Kodulehe hind on kindlasti teema mille kohta väga tõsiseltvõetavat infot internetist ei leia. Seda on raske ilma sisendita öelda ning konkurentidele ei taha ka oma hinnastust avaldada. Siiski on olemas hinnavahemikud, mille kandis on lõpptulemus umbes ette teada. Hinda mõjutavad ka paljud faktorid, mille kohta saad rohkem infot kui vajutad võrdlustabelile ja näed lisainfot, mida tüüpiliste pakettide hind sisaldab. Samuti toon välja oma tehtud tööde hulgast kaks, mis sinna hinnaklassi jäid.

Tavalised kodulehe hinnaklassid:
Kiire

Lite


Vähese info ja lihtsa ülesehitusega paarist leheküljest koosnev koduleht. Sinu konkreetne visiitkaart internetis, mis valmib kiiresti.

200+ €

Korralik

Standard


Populaarne kesktee, kus koduleht on pigem standardne kuid siiski disaini ja kasutajakogemuse poolest läbimõeldud korralik tööhobune.

600+ €

Kvaliteetne

Premium


Kodulehtede kvaliteedi tippklass, kus iga detail on läbi mõeldud ja viimistletud toomaks sisse võimlikult palju külastajaid ja suurt tulu.

1500+ €

Pakettide võrdlustabel ja näited ▼

Pakett
Lite
Kujundus
Valmiskujundus
Sisulehti
2
Analüüs
EI / 30min
Sisu lisamine
1 tund
Konultatsioon
1 tund
Standard
Valmiskujunduse põhjal
5
1 tundi
6 tundi
3 tundi
Premium
Erilahendus
7+
4 tundi
8 tundi
6 tundi

Vajad kodulehte? Kuidas edasi?

Oled sealmaal, et vajad kodulehte, aga ei tea täpsemalt mida ja kuidas nüüd edasi teha? Siinkohal oleks nüüd hea endale reklaami teha, aga kui päris aus olla siis see pole siinkohal üldse eesmärk. Võid ikka minuga ühendust võtta ja hinnapakkumist küsida, kuid tõenäoliselt vastab sulle keegi teine. Olen aastate käigus teinud koostööd erinevate vabakutseliste ja agentuuridega ning kinni püüdnud oma lemmikud parima hinna ja kvaliteedi osas. Seega – võta minuga ühendust, räägi oma vajadustest ja küsi hinnapakkumist – kuid tegelikult edastan ma selle oma koostööpartneritele, kes sulle oma pakkumise teevad.

Ma võin aidata sul lähteülesande ja vajadused kirja panna ning leida sulle sobiv kodulehe tegija, tasuta.
1

Unista

Mõtle, kuhu tahad oma ettevõttega jõuda, mis on kodulehe vajadus ja eesmärk ning pane oma mõtted kirja.
2

Võta ühendust

Täida allolevalt lingilt avanev vorm või kirjuta mulle vallo@lemur.ee ning kui lähteinfo on piisav edastan selle kodulehe tegijatele.
3

Unistame koos

Kui visioon ja lähteinfo on poolik siis kirjutame, helistame, ja leiame ühise keele liikumaks sinu unistuste poole.
4

Hinnapakkumise küsimine

Saada hinnapäring kodulehe tegijatele või teen seda sinu eest.
5

Kvaliteedikontroll

Töö tellija ei oska tihti hinnata lõpptulemust. Saan teha seda sinu eest.